Roaming je volání na česká čísla (provolba +420) ze zahraničí nebo příjem hovorů v zahraničí.
Ceny roamingu pro konkrétní zemi: https://www.o2.cz/osobni/o2-roaming/?&countries=1&tariff=basic
Volání do zahraničí – jak poznám, že volám do zahraničí?
Česká čísla mají předvolbu +420. Čísla s jakoukoli jinou předvolbou jsou čísla zahraniční. Pokud voláte na zahraniční číslo, jde o volání do zahraničí bez ohledu na to, kde se číslo zrovna nachází.
Ceny volání do zahraničí: https://www.o2.cz/osobni/roaming#m-podrobne-informace-o-volani-do-zahranici
V zemích EU voláte a používáte data jako v ČR, ale u datových tarifů platí určitá omezení. V rámci tarifu lze čerpat bez poplatků množství dat, které je dáno vzorcem:
cena tarifu bez DPH/0,11*2 -> objem dat bez poplatku.
Konkrétně pro naše tarify:
internet v mobilu L, v EU lze čerpat 1 GB bez poplatku (výpočet: 56/0,11*2 = 1018 MB cca 1 GB)
internet v mobilu XXL, v EU lze čerpat 2,3 GB bez popl. (výpočet: 130/0,11*2 = 2363 MB cca 2,3 GB)
Výsledek je objem dat, který můžete v EU spotřebovat zdarma v rámci tarifu. Cokoliv nad rámec tohoto objemu může být dodatečně zpoplatněno částkou 0,11 Kč bez DPH za 1 MB. O2 může tento příplatek zaúčtovat nejpozději do 3 měsíců od využití služby.
Kompletní informace o roamingu O2: https://www.o2.cz/firmy-a-organizace/roaming
Např: Než odjedete, Internet v zahraničí, Tarif Svět Basic, Informace o cenách v zahraničí, V letadle a na lodi, Přehled roamingových partnerů, atd.
Cenám roamingu věnujte velkou pozornost, pokud se chystáte mimo EU, tam jsou ceny mnohonásobně vyšší!
Nastavení blokací dat (bez záruky – není určeno pro korporátní zákazníky):
Zablokování dat v zóně mimo EU zasláním SMS ve tvaru BM na 999111
Odblokování dat v zóně mimo EU zasláním SMS ve tvaru DBM na 999111
Zablokování dat v zóně EU zasláním SMS ve tvaru BEU na 999111
Odblokování dat v zóně EU zasláním SMS ve tvaru DBEU na 999111
TIP: požadovanou změnu lze ověřit opakovaným zasláním stejné SMS – pokud se vrátí odpověď, že změnu není možné provést, protože ji máte již provedenou, máte jistotu, že nastavení proběhlo.
V případě problémů s odblokováním datového připojení doporučujeme mobilní telefon nejprve vypnout a znovu zapnout.
Rada pro všechny destinace (včetně ČR) a situace: Pokud chcete mít jistotu, že data nevyužíváte a nebudete platit víc, než předpokládáte, vypínejte data přímo v nastavení telefonu, tabletu apod.
O2 podmínky průběžně mění, proto si před cestou do zahraničí zjistěte aktuální ceny na stránkách O2.